hej alla ute i fjortisvärlden

Ja, det är ju ett stort problem vi har här i Sverige, att på våra gator går det tjejer och killar som tydligen inte blivit tillräckligt uppmärksammade. Det vi måste göra är att inte uppmuntra våra barn till att göra saker "förtidigt". Man måste inte vara först med allt, okej! Man vill inte vara sist med allt heller, men man måste inte vara värst i alla lägen. Om man nu inte har en självsäkerhet och heller inte bästa självförtroendet, då söker sig dom unga själarna till sminket och sexet och drickan.. Det är verkligen ett stort problem vi har här. Uppmuntra inte era barn till att leka med barbie dockor, det ger signaler, om hur man ska se ut. Idealet i vårat sammhälle, man ska ju tydligen vara smal som en sticka för att passa in, man måste banta även fast man egentligen inte behöver, så får man anorexi för mans slutar äta.. Är det så här våran värld ska se ut eller? Vill ni att våra barn ska bli snället värre än samhället idag? Jag känner inte för att skaffa barn.. Jag vill inte föda ett barn till den här världen. Nu ligger det i våra händer, våran generation måste ta tag i det här. Läste också på Aftonbladet.se att dom säljer graviditetstester och ger p-medel samt dagen-efter-piller till tjejer från 11 år och uppåt i Storbritaninen. Alltså? Ska man uppmuntra barn i 11 års ålder till att ha sex? Jag tycker det låter som en katastrof vi sätter ungdomarna i. Dagens ungdom har aldrig avrit värre. Knark förekommer till och med bland 9 åringar och uppåt, till och emd yngre börjar.. Alkoholen sprids och fler unga tjejer och killar dricker regelbundet varenda helg från 10 år och uppåt, finss yngre skaler där också. Vi måste se till att hjälpa alla såkallade "Fjortisar" och "H*ror" (för det är ju de förtrycks orden man får höra), att försöka stärka deras osäkerhet och självförtroende genom något annat! Jag försöker ge ut en hand, men oftast får jag höra en massa fördomsfulla ord själv som "Du är ju fjortis själv ditt äckel!" men jag tycker inte att jag är det. Jag har ett bra självförtroende faktiskt om jag ska avra ärlig. Jag sminkar mig typ aldrig, jag dricker heller inte(pågrund av min ålder) och jag röker inte, för jag tyckerd et är så ofantligt onödigt. Jag vill inte vara särskllit ultrapersonlig i min blogg, jag ville bara skriva av mig samt tycker jag ni kan lyssna på den hrä GRYMT smarta killens ord. Han har så mycket att komma med, jag blev så glad att han lagt ut filmen.
Länk till filmen
Jag ville bara ha det sagt, och till alla som tyr sig till att fortsätta kalla mig alla de där orden ni tycker passar in på en sån "rak" person som mig kan ni ta del av mina ord.

- De kommer inte göra er till bättre personer!

Tack, hejdå.


Ps. ser ut som ett rop på hjälp ds.

LÄSARNAS ORD

Det är alltså här du kommenterar:

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0