tankar innan läggdags...

förlåt, men nu kommer det upp massor av tankar och funderingar upp i min skalle..
.. kännde verkligen för att skriva av mig sen äre upp till dig om du läser eller inte,
i SOn just nu jobbar vi kring "religion". vissa tycker att vara bunden till en religion är rena tramset. andra är verkligen så tagna av sin religion så de inte kan leva efter andra regler än det som står i deras bibel...
jag vet faktiskt inte.. jag vet inte vad jag tror på riktigt. 
för när min lärare frågade mig vad jag trodde på så sa jag utan tvekan: jag tror på livet.
ja, jag tror på livet. jag lever som jag lär, jag lär mig nya saker varje dag, jag läser nya saker varje dag, ändrar mitt sätt att leva stup i ett. 
jag tror absolut inte att jag hade haft ett sämre liv om jag var bunden till en viss religion. jag är så långt ifrån religionbojkottare som man kan komma. tycker att man lever som man vill leva. efter sin känsla. 
det kan vara en trygghet att ha en religion att leva efter, utifall man inte är en stark och självständig person. jag är en självständig och stark person delvis, vet ungefär nästan alltid vad jag ska spela för kort. men ibland önskar man ju såklart att man slapp tänka själv...
vet inte riktigt vad jag ska tro i religionens härstammning. men aja, man får ju uppfattare som man vill. efter detta kapitel i SO kanske jag bliriv en ny människa och har en helt annan syn på detta. vad vet jag liksom?

nu ska jag sova, godnatt!
kärlek/elin



LÄSARNAS ORD
Postat av: Una

Hej!



Tack så mycket! Hoppas den inte är allt för kort bara! Har hört att dne knappt täcker rumpan haha

2010-04-18 @ 23:27:38
URL: http://unaa.blogg.se/
Postat av: Photos By Malin Westman

Sv; tack så mycket :D

2010-04-19 @ 09:28:50
URL: http://malinjennywestman.webblogg.se/
Postat av: Anna Sidenbäck.

sv; Tack så himla mycket! :D Blir skit-glad för de ddu sa :) Verkligen :) Åh apelsin ja :p<3

2010-04-19 @ 12:53:27
URL: http://sdnbc.blogg

Det är alltså här du kommenterar:

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0