Sverigedemokraterna - demokratins undergång?!

Jag tänkte ta upp ett ämne nu som är väldigt viktigt för mig.
- Rasism
Sverige demokraterna vill skicka ut dom människorna som dom påstår sig vara "icke hel svenska". Det första jag får upp i mitt huvud är då en bild från andra världskriget, där soldater kommer hem till människors hem och sliter med sig dom och deras saker och för bort dom. 
I Sverige har vi någonting som kallas demokrati. De som vet vad damokrati är kanske börjar tänka nu att SD är på väg bort ifrån demoktarin med stora steg. 
Min morbror skulle få skickas "tillbaka" till "sitt land". Men hallå?! Han är ju född i Sverige och han vet ju inget annat land som är hans hemland mer än Sverige. 
Jag kollade på en video där Doreen intervjuade en från partiet Folkfronten. Jag började garva när han öppnade sin käft, bokstavligen. Han verkade så blåst och hjärntvättad som om en flodvåg av propaganda hade slöljt över honom.
Det var tragiskt att höra hur han såg på saker och ting. 
Vardagsrasismen är ju verkligen stor i dagens samhälle. Folk som går och gnäller i vardagen. 
De säger att dom inte är rasister för att dom inte är med i någon säkt eller andra liknande saker. 
Väldigt få vågar erkänna att de är rasister idag. De uttrycker sig väldigt mycket om sitt hat, men allt mer sällan att det faktiskt kan klassas som rasister. Öppna ögonen och inse, ni är rasister. Ni är för fega för att inse. 
Vill ändra syn på era tankar, att faktiskt få er att inse att jorden är till för alla, att jorden var till för alla människor från början. Men att med tiden delade människan upp jorden i länder. Sedan fick inte folk som inte hade sina rötter i ett annat land komma in i ett nytt land och bo där. Ge er för fa-an. Det låter som ni leker med lego, att inte någon får låna några legobitar av mig för det var jag som köpte dom!
Hallå? Lägg ner för i helvete. 
Shit!
Jag orkar inte... Hoppas ni inser, växer upp och fattar att det inte håller i slut ändan så som ni håller på!

LÄSARNAS ORD
Postat av: Nathalie

SV: Jo det håller jag helt klart med dig om :D

2010-04-18 @ 16:25:12
URL: http://picturestyle.blogg.se/

Det är alltså här du kommenterar:

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0